neděle 1. března 2015

Assembly a třídní focení

Assembly

Jak jsem už asi zmínil dříve, školu tady máme od pondělí do soboty. Ve všední končí škola 14:30 a v sobotu je pouze "half-day", což znamená do 12:30. Každý školní den začíná 8:45 nástupem všech studentů - tzv. assembly (překl. shromáždění). Jedno takové assembly můžete vidět na fotkách níže.

Student velí "pozor" a "pohov" na začátku assembly
Assembly senior-studentů (od páté třídy po desátou)
Na začátku zazní z úst některého ze studentů: "pozor", "pohov", "pozor!" Následuje indická hymna a krátká ranní modlitba, kterou předříkává do mikrofonu další student. Volný překlad ranní modlitby je následující:

"Bože, zdroji vší pravdy a moudrosti,
požehnej naší práci a studiu,
které ti předkládáme.
Projasni naši mysl,
posilni naši paměť
a nasměruj nás správným směrem.
Nauč nás vždy vidět pravdu
a učiň nás moudrými."

Po modlitbě přijde krátké čtení z Bible. Následující část assembly je proměnlivá a záleží na studentech, co si vyberou. Někdy je to pár znalostních otázek (něco jako kvíz týkající se zajímavostí), jindy báseň, přečtení několika krátkých zpráv z novin a další. Závěr ranního shromáždění patří řediteli nebo jeho zástupci. Většinou sděluje nějaké organizační věci nebo apeluje na studenty aby...

Teď malý odskok aneb na co se třeba apeluje:
- noste kompletní uniformy, čisté a upravené (uvázaná kravata, košile v kalhotách...)
- když se velí "pozor," stůjte v pozoru a nešijte sebou
- účes by neměl být příliš excentrický - když přijdeš s pankáčem, dostaneš varování, a když s ním přijdeš víckrát, jdeš domů
- vypracovávejte domácí úkoly
- choďte včas
- v kampusu školy mluvte pouze anglicky (ačkoliv angličtina tady není ničí rodný jazyk, celá výuka je od začátku komplet v angličtině a žáci se ve škole mohou bavit pouze anglicky) - podle mě docela zajímavý způsob jak děti přimět k procvičování angličtiny
a další...
Zní to možná jako buzerace a možná, že ne se vším budete souhlasit. Taky mám na některé věci svůj názor, ale jelikož jsem tady teprve pár měsíců a neznám místní podmínky, netroufám si tyto postupy kritizovat. Velikým pozitivním efektem výše uvedených "buzerací" může být třeba to, že děti se učí disciplíně. Ta u některých jedinců opravdu výrazně chybí.

Konec odskoku a zpátky na konec assembly. Jako příklad informativních sdělení může být např. oznámení konání soutěže ve zpěvu, sportovních dnů atd. Až skončí slovo ředitele, žáci se postupně po jednotlivých třídách odeberou do učeben, přičemž stále zachovávají "frontu" (více či méně).

Ještě jedno assembly je po velké přestávce někdy kolem poledne (teď si přesně nevzpomínám). Na tomto assembly třeba někdo studenty učí nějakou písničku nebo se ještě něco oznámí, co se ráno neřeklo. Písničky mají studenti ve svém handbooku, který nosí na každý nástup. Handbook by se dal připodobnit k naší žákovské knížce, jen v něm najdete i další věci jako již zmíněné písně, povídání o Donu Boskovi, pár modliteb aj.

Junior ročníky (od předškolních po čtvrtou třídu) mají vlastní assembly, na které se chystám zajít podívat. Zatím k tomu nedošlo. Třeba příště.

Focení tříd

Předpokládám, že už jste se někdy ve škole fotili. Mám na mysli s celou svojí třídou a paní učitelkou nebo panem učitelem. Dovedete si tedy asi představit, o co šlo. Pro mě bylo novou zkušeností stát na druhé straně foťáku. Se zapůjčeným stativem a foťákem jsem měl na starost aranžování focených. U vyšších ročníků to šlo docela rychle, ale fotit ty malé kuřátka bylo docela peklo. Nevysvětlíte jim, jak a kam si mají stoupnout, musíte je tam položit. A i když je tam položíte, zatímco přenášíte dalšího, to první už má zase tendenci se hýbat. No, těch dvanáct tříd trvalo asi tři až čtyři hodiny. Fotky nejsou dokonalé, protože jinak by to trvalo tři nebo čtyři dny. Denní teploty v posledních dnech začínají stoupat, takže i obyčejný pohyb venku už není, co býval. Nicméně s výsledkem jsem spokojen. Pro představu se můžete podívat na fotky tříd, které učím...

Class 4
Class 5
Class 7

A tady ještě fotka učitelského sboru (fotka vznikla v jiný den a někteří učitelé nebyli přítomni)...

Pan ředitel, jeho zástupce a téměř kompletní učitelský sbor. Indický oděv, který mám na sobě se nazývá Kurta. Když ho nosím, lidi jsou nadšení a prý vypadám jako Ind. Používám tento oděv pro speciální akce jako jsou návštěvy, nedělní mše nebo třeba focení :) Nejenže se mi kurta líbí, ale je navíc prakticky vzdušná a lehká na nošení. (ne, nejsem tak vysoký, stojím na židli, abych byl vidět :P )

Jinak jsme včera absolvovali test s pátou třídou, tak jsem zvědav na výsledky. V pondělí mě čeká opravování. Taky jsem se dozvěděl o skříni plné různých chemických látek a pomůcek (kyseliny, báze, zkumavky, lakmusový papír apod.). Konečně tedy můžu v sedmé třídě udělat nějakou praktickou ukázku. Právě totiž probíráme kyseliny, báze a neutrální látky.

Hezké tradice se mají dodržovat, proto závěrem, ještě pár fotek nejen z assembly...


Učitelé během assembly někdy stojí u svých tříd a někdy jen tak v hloučku (stávám tam s nimi)


Mladší předškolní třída (nursery)

Starší předškolní (kindergarten)

Sborovna toho času zrovna bez učitelů

Jo a taky mám další fotku mě, tentokrát sedícího u mého stolu ve sborovně :)

S úsměvem jde všechno líp!


5 komentářů:

  1. Oni mají Handbook, to je skoro jako na CEJi :). Vypadá to náročně, ale taky zajímavě, držím palce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si vzpomněl na CEJ, když jsem psal tenhle příspěvek :) Inu byla to povedená akce!

      Vymazat
  2. V té sborvně je bordel jak u mě v pokojíčku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti nezávidím, ať už jsi, kdo jsi, máme tam totiž i dvě myšičky ;)

      Vymazat
  3. ta poslední fotka :D ,,Dobrý den, pane doktorande!"

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.